Thursday 22 September 2011

PENAMPILAN...


Dulu saya tidak pernah memikirkan tentang penampilan diri...... tidak suka bersolek dan suka bersikap x endah...... pada pikiran saya 'buat ape nak nampak cantik ...dah laku pon, atau pon ' alamak x de kuase lah..malas lah... x de masa untuk tu semua'.... sehinggakan kadang2 customer pon macam pelik tgk penampilan saya sekadar ala kadar...... tp bila suatu hari saya ke sebuah butik pakaian, seorang pembantu jualan bertanya kepada adik saya " eeeee ada anak kecik lagi ker???" pertanyaan itu membuatkan saya benar2 terpukul dan sakit hati, walaupun adik saya menjawab ' eh umur die baru 35 tahun la, masih muda.... kenapa????...kemudian sipembantu kedai tu berkata ' oh...sorry la ingatkan dah umur 50 tahun.... adussss betul2 terkene saya masa tu.... u all pon tgk lah my picture kat atas... betul2 macam mak cik dah pencen kan???? mulai dari esok harinya saya berazam utk nampak sedikit muda dan cantik....bukan utk apa2..tp utk diri sendiri dan suami tercinta... saya mula mengambil collegen dan menjaga kulit muka supaya nampak bersih...walaupon kulit muka saya tidak byk masalah tp saya mula menjaga dengan mengunakan night cream dan mask.....dan berkat usaha saya tu, maka berakhirlah rupa makcik pencen saya  ... dan kini ramai memuji penampilan terbaru saya walaupon x secantik mana tp ia mula membuka mata teman2 disekeliling.........




2 comments:

  1. Byk perbezaan.kuatkan usaha wanita cntik.kita suka wanita yg dah kawen msh menekankan kecntikan utk somi bkn tuk menunjuk2 dia cantik.ai like it

    ReplyDelete
  2. thanks anie.... kebykan wanita dah berkahwin memang suka mengambil sikap sambil lewa tentang penampilan diri... bila sesuatu perkara terjadi dalam hidup mereka barulah mula mereka sedar untuk berubah...

    ReplyDelete